Valí sa to z každej strany, však? Televízia, internet, dedinské
hlásenia. Čo robiť, čo nerobiť? Ako dlho to bude trvať? Zničí to našu
ekonomiku? Všetci tým dnes žijeme.
Celosvetová pandémia.
Celosvetová pandémia.
Možno
o tom nevieš, ale aj tvoje hundranie a obavy za televíznou
obrazovkou, ktoré potom šíriš, môžu ovplyvniť to, aký veľký dopad na ekonomiku
toto všetko bude mať! Áno, čítaš správne.
Holandskí
vedci zistili, že čím viac osobného stresu spotrebitelia zažili počas krízy,
tým sa stával ich pohľad na ekonomiku pesimistickejším. Spotrebiteľské
naladenie je dôležitým ukazovateľom spotreby, čo má vplyv na celé hospodárstvo.
Ak je spotrebiteľ pesimisticky naladený v súvislosti s budúcou
finančnou situáciou, začne zvyšovať svoje úspory. Ľudovo povedané, radšej
peniaze napchá do ponožky. Ak je spotrebiteľ naopak pozitívny, zvyšuje svoje
výdavky čo má priaznivý vplyv na chod ekonomiky. Spotrebiteľské správanie
zohráva teda dôležitú úlohu pre hospodárstvo a kolobeh peňazí. Dalo by sa
očakávať, že náš stres bude súvisieť najmä s vnímaním našej osobnej,
domácej finančnej situácie. Z vedeckých zistení ale vyplýva, že osobný
stres súvisel s celkovým vnímaním ekonomiky a vývojom hospodárstva
počas krízy, čo je prekvapujúce.
Vypni dnes
radšej preto tie správy a nečítaj ,,všetkých internetových odborníkov“ na
facebooku. Choď sa radšej prejsť do prírody 😊 Stres má negatívne účinky aj na tvoje zdravie,
a prispieva k tvojmu negatívnemu naladeniu, ktorým môžeš nakaziť aj
našu ekonomiku. Pesimistická nálada ovplyvní náš nákup a to sa odzrkadlí
aj na hospodárstve. To následne ovplyvní naše platy, zvýši sa nezamestnanosť
a naše možnosti. Opäť začneme stresovať. Ocitneme sa tak v začarovanom
kruhu.
Preto #nestresuj #pomožekonomike #pomôžduševnémuzdraviu
Preto #nestresuj #pomožekonomike #pomôžduševnémuzdraviu
Zdroje ↓
Van Giesen, R. I.,
Pieters, R. (2019). Climbing out of an economic crisis: A cycle of
consumer sentiment and personal stres. Journal of Economic Psychology, Elsevier, vol. 70(C), 109-124
Gärling, T., Kirchler, E., Lewis, A., & van
Raaij, F. (2009). Psychology, Financial Decision Making, and Financial
Crises. Psychological Science in the Public Interest, 10(1), 1–47
Van Raaij, W. F., & Gianotten, H. J.
(1990). Consumer confidence, expenditure, saving, and credit. Journal
of Economic Psychology, 11(2), 269–290
Cohen, S., Tyrrell, D. A., & Smith, A. P.
(1993). Negative life events,
perceived stress, negative affect, and susceptibility to the common cold.
Journal of Personality and Social Psychology, 64(1), 131–140
Hollanders, D., & Vliegenthart, R.
(2011). The influence of negative newspaper coverage on consumer
confidence: The Dutch case. Journal of Economic Psychology, 32(3), 367–373.
Myslím, že je čas naučiť sa nové spôsoby, ako zarobiť peniaze z domu. Obchodovanie je vlastne dobré. Začal som sledovať návody na Instaforexe, ktoré založil Ildar Sharipov. Čoskoro začnem cvičiť s demo verziou.
OdpovedaťOdstrániť